CiNtA jArAk JaUh boleh ke bertahan?..::o_O::..

semalam entri aku telah membuatkan jiwa mr.raksasa jadi kacau..huhu~maaf mr.raksasa..saya hanya menyatakan apa yang asyik bermain di fikiran saya..mula-mula memang tak dapat dinafikan, berlaku perselisihan faham yang kecil..tapi ok semula bila aku terangkan..huhu~thanks mr.raksasa sebab memahami..

belum cuba belum tahu


kata-kata mr.raksasa..betul tu, tak cuba lagi kita tak tahu apa yang akan berlaku..
haish~
susah jugak bercinta jarak jauh ni kan..ada orang cakap 80% pasangan yang bercinta jarak jauh tak berjaya..adeh! mr.raksasa pun penah cakap benda yang sama..memang berisiko pun cinta jarak jauh ni tapi kalau kita sabar dan betul cara kita mesti boleh kekal kan..
aku rasa nak kongsilah tips yang aku sempat google pasal cinta jarak jauh ni..
http://www.smileycodes.info



usahakan untuk berjumpa walaupun sekejap..
kalau aku dengan mr.raksasa memang la tak boleh jumpa..setakat chatting dan ber-webcam dengan dia tu ada la..huhu~ok, mungkin dalam situasi aku ni jumpa di atas adalah kontek or ber-webcam..ngee~memandai-mandai je aku ni...kami memang tak kontek selalu pun..yela, macam mana nak kontek..aku kat sini malam kat sana siang lagi..kat malaysia dah pagi kat sana baru nak malam..huhu~sibuk juga merupakan salah satu sebab kami jarang kontek..dah masing-masing masih belajar kan..nak buat macam mana..sekarang ni pulak aku sibuk keje part time, dia pulak nak exam..huhu~
lagi satu...
tak bosan ke asyik kontek je?huhu~bagi aku, kalau selalu sangat mesej contohnya tak timbul rasa rindu..pastu korang mesti duk cakap benda yang sama sebanyak 10kali untuk satu hari korang mesej tu..ke lebih?huhu~yela, asyik tanya dah makan ke belum, dah mandi ke belum, dah tido ke belum..adoyai!mandi pun nak tanya ke?huhu~
bak kata mr.raksasa..

"kita kumpulkan cite dulu baru kontek.."

haha..memang tak dapat nafikan setiap kali kami kontek mesti banyak cite..nak-nak mr.raksasa memang kuat membebel..


sentiasa mengingatkan diri agar terus setia pada pasangan..
yang ni dah memang jelas dah..ngeh3~tiba-tiba teringat pulak tragedi semalam..erk!tragedi ke?hehe..semalam aku pegi keje naik bus..dari pukul 4.30petang aku tunggu bus kat bus stop..memang la tunggu bus kat bus stop takkan tunggu bus kat depan rumah..melainkan bus stop kat depan rumah..hehe..tunggu punya tunggu takde satu bus pun yang datang kat bus stop yang aku tunggu tu..tapi kat bus stop seberang sana dah tiga bus lalu..huhu..pukul 5petang baru aku dapat bus..tu pun terpaksa naik dua bus untuk sampai ke mahkota parade..adoyai!at last sampai jugak aku ke mahkota parade sebelum pukul 6petang..dalam keadaan aku yang tengah kelam kabut sambil berlari-lari anak untuk punch card sebelum pukul 6petang..tiba-tiba ada seorang budak lelaki panggil aku..rasenye budak tu masih sekolah umur dalam lingkungan 16 tahun..

"kak, nak mintak nombor telefon boleh tak?"
adoyai!aku dah lambat ni..boleh pulak nak mintak nombor telefon..huhu..
"errr..akak dah lambat ni dik,"
"k takpe-takpe,"
fuh!berjaya jugak aku lari dari budak tu..kalau aku tak lambat pun aku takkan bagi nombor telefon aku..mahal tau nombor telefon aku!huhu..

eh, apa kaitan cite aku ni dengan tajuk ni?huhu..
haa!aku penah cite kan pasal aku kena ngurat kat depan staff entrance?kalau korang tak ingat entri tu ada kat sini.. biar aku sambung sikit bagi menepati tajuk kesetian kat atas ni..hehe..
lepas aku kena ngurat tu abang tu ada cari aku kat fair tempat aku dan encik kawan baik jaga..tapi masa tu encik kawan baik cuti pulak..so, tak dapat la dia nak tengok scene tu..ngeh3~

"haa!kat sini pun aza, penat abang cari,"
"owang jaga kaunter dalam kejap,"
"tadi aza tak rehat ke?penat abang tunggu,"
"tak rehat, sebab takde orang nak jaga fair,"
ntah apa ntah yang dia membebel depan aku, aku duk diam je tak layan dia..buat-buat betulkan handbag,belek-belek bill..huhu..pastu dia tanya aku lagi..
"aza dah ada pakwe?"
"ada,"
ringkas je aku jawab..
"alhamdulillah,"
aku tak tahu la kenapa dia cakap camtu..huhu..dan dia terus pegi masuk ke dalam parkson..

lepas kejadian tu dia dah tak kacau aku lagi..hehe..alhamdulillah..aku boleh keje dengan tenang..



jangan biarkan perselisihan faham berpanjangan..
alhamdulillah, setakat ni kami jarang gaduh..kalau gaduh pun dan aku yang mulakan dulu aku cepat-cepat mintak maaf..taknak aku gaduh lama-lama..tak best!tak suke!tak suke!huhu..selalunye pun kalau gaduh pun sebab aku..memang patut pun aku yang mintak maaf kan..
http://www.smileycodes.info



understanding, percaya, jujur..
yang ni bukan setakat perlu ada kat pasangan yang bercinta jarak jauh je..yang bercinta sebelah rumah je pun mesti ada kalau nak kekal..huhu..aku ni macam la penah kapel yang bertahan lama..kawen pun belum lagi pandai pulak nak nasihatkan orang pasal cinta..huhu..
paham situasi pasangan..jangan kacau dia kalau dia kata dia tengah sibuk..sila baca sini..
percaya bahawa pasangan korang tu memang boleh dipercayai..macam pelik je ayat aku ni..huhu..tapi kalau dah nampak depan mata yang pasangan korang memang tak boleh dipercayai takkan nak biarkan je..huhu..contoh kalau nampak pasangan korang curang, jangan berlengah..pegi kantoikan dia!
jujur..cite semua yang berlaku kat kamu pada hari tu?yeke?tak semestinya..bagitahu saje apa yang perlu..jangan la korang cite dari bangun pagi, gosok gigi, mandi, siap pegi keje, balik keje, sampai tido balik pulak..huhu..

setakat ni je kot yang aku boleh kongsi..alasan yang sama, aku bukan berpengalaman sangat pun pasal benda ni..ngeh3~hanya ingin memberi idea yang cetek ni..huhu..

p/s sejak kebelakangan ni aku ni asyik buat entri pasal cinta je..huhu..
http://www.smileycodes.info












Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bila Si Dia Lupa Tarikh Penting.

Bila Lelaki Kaya Bertemu Perempuan Miskin atau Sederhana.

Gemuk Atau Kurus, Mana Yang Jadi Pilihan?