Baby & Meow..

Salam'alaik..

Lain rasanye bila bergelar bakal ibu ni. Rasa excited tak lama lagi jadi ibu, happy bila rasa ada benda bergerak-gerak dalam perut, takut bila fikirkan bagaimana lah agaknya bila nak bersalin nanti.

Bila fikir nak bersalin, terfikir pulak barang-barang yang kena sediakan untuk bersalin.
Sejak disahkan hamil, aku kerap tengok post di facebook sama ada di group Kelab Ibu Mengandung Malaysia ataupun page Info Ibu Hamil. Kat situ memang banyak info dan pengalaman yang ibu-ibu dan bakal ibu kongsikan. Seronok baca pengalaman diorang, ngeri pun ada terutama yang bercerita mengenai saat-saat nak bersalin tu.

Disebabkan jarak tempat kerja dan rumah aku sangatlah jauh, ambil masa sejam drive kalau ulang alik dari rumah ke office. Aku decide tinggal di rumah makcik aku weekdays memandangkan rumah makcik aku dekat dengan office. Lama jugak dah duduk ulang alik dari rumah makcik ni, sejak kandungan aku 4 bulan lagi. Dekat ok sikit takde lah stress dengan jalan jem nya nanti.

Tapi ok lah, sebab husband aku pun memang kerja selalu balik lambat, kadang-kadang tu outstation. Memang ikutkan betul-betul dapat jumpa pun weekend je lah. So daripada aku sorang-sorang kat rumah better lah aku duduk rumah makcik aku kan. Sekurang-kurangnye ada lah orang kat rumah makcik takde lah aku bosan je kat rumah. Kat rumah pun ada Shadow je, kucing perliharaan kami. Aku tengok dia, dia tengok aku. 

Tapi Shadow ni bagusnya, kalau aku terbangun tengah malam dialah yang temankan aku. Dah mengandung ni kan kadang-kadang kerap jugak masuk toilet tengah-tengah malam. So Shadow lah yang temankan aku. 

Ini Shadow..

Kadang-kadang aku terfikir macam mana agaknya bila baby dah keluar nanti. Shadow ni boleh terima ke tidak. Ok kot,, Sebab Shadow lebih manja dengan husband aku tapi maybe dia jealous sikit bila kitorang kurang bagi perhatian kat dia. Asalkan dia tak lari rumah dah lah. Hari tu ada percubaan nak jadi Superman terjun dari tingkat 4. Trauma terus tak berani keluar rumah dah lepas tu. Hehe..

Shadow.. Shadow..



Dah lama tak update blog.
Terlebih mengarut pulak...


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bila Si Dia Lupa Tarikh Penting.

Bila Lelaki Kaya Bertemu Perempuan Miskin atau Sederhana.

Gemuk Atau Kurus, Mana Yang Jadi Pilihan?