new bloglist
new home new bloglist new bloglist

17 Julai, 2011

Home » » Gigi Reput.

Gigi Reput.

Salam 'alaik...


Seorang pelajar sekolah tadika datang ke sekolah seperti biasa lewat. Rakan-rakan dah duduk depan papan putih dia masih terkedek-kedek masuk ke dalam kelas. Letak saja beg dia terus duduk di barisan hadapan sambil menadah tangan (doa belajar sedang dibaca oleh rakan-rakannya).


"gigi titew, gigi titew,"


Sambil menunjukkan sesuatu di atas telapak tangannya kat kawan sebelah.


"ali! (bukan nama sebenar) apa yang awak main tu?"


Cikgu perasan tingkah lakunya berborak-borak dengan abu (juga bukan nama sebenar).


"awak pergi buang gigi tu, pastu basuh tangan awak!"


Cikgu sedikit garang. Ali terus bangun dan pergi ke dapur seperti yang disuruhh oleh cikgunya.


...

Waktu rehat, Ali lah orang pertama yang berlari ke sinki untuk membasuh tangan. Nak makan punya pasal. Dah lapar sangat agaknya. Tapi tidak, rupa-rupanya beliau telah meletakkan gigi tersebut di tepi sinki. Sayang betul nak buangkan gigi tu. HAHA. Apa lagi cikgu terus ambik penyapu lalu mengibas-ngibaskannya untuk di masukkan gigi tersebut ke dalam longkang yang berhampiran dengan sinki tersebut.


Ali melihat tanpa berkata apa-apa. Membiarkan gigi tersebut jatuh dan dihanyutkan.


...


Esoknya, Ali datang sekolah seperti biasa lewat. Sedang dia membaca doa pagi bersama-sama rakan-rakan tiba-tiba,


'praakkk!'


Sambil menadah tangan dan tunjuk kat kawan sebelah,


"eh, gigi titew patah agi,"


HAHA


imej dari sini.






gigi budak ni reput ape?
asyik patah je.

13 virus attack:

kei berkata...

tue nmenye.. bdk tue nak besar haha

cik zaza berkata...

@kei tapi masih pelat..hurm..

kei berkata...

fizikal yg penting haha xD

cik zaza berkata...

@kei baikk..haha..tapi badan ali (bukan nama sebenar) ni memang besar pun.

kei berkata...

hah tue lah.. hypothesis diterima!! xD

cik zaza berkata...

@kei hahaha..dah macam report experiment je.

kei berkata...

haha agak ah... dah lama x pkai ayat tue hehe xD

cik zaza berkata...

@kei rinduuu..ttbe..haha

kei berkata...

haha agak ah... ko rindu sapa wey?? aq keR? hehe

cik zaza berkata...

@kei rindu nk duk dalam bilik ko kat matrik n tido atas katil ko.ahahha

kei berkata...

haha.. aq pun rindu ko tibe2 je msk bilik aq.. main masuk je plak tu haha xD

cik zaza berkata...

@kei bhahahaha...ttbe pintu dah terbuka.eh?ada pintu ke?hahaha

kei berkata...

yg x leh bla.. dtg2 landing terus ats katil aq..

aq kalih2 jerk
"uihh dah tido??? ko dtg just nak tido je ker???" xD