perempuan suka pakai kasut tinggi.

Salam 'alaik..
aku taktahulah nak kata aku ni gila kasut ke tak tapi kalau nak bandingkan aku dengan kakak aku, dia lagi gila mengumpul entahapehape jenis kasut. setiap bulan ada je kasut baru yang dia beli. dululah sekarang dah kurang sebab duit gaji dia lebih banyak dihabiskan untuk membeli shawl.


takyah tanya jenis kasut apa yang jadi pojaan hati dia. semuanya semestinya tinggi-tinggi belaka. biasalah pendek kan. HAHA. dan paling aku tak suka keluar dengan dia bila dia berhenti kat mana-mana kedai kasut semata-mata nak try bukan nak beli pun. kesian aku tengok pekerja kedai kasut tersebut. 


hari tu aku ikut dia keluar jumpa kawan sama kerja. jalan-jalan je bukan ada buat apa pun. usya barang itu usya barang ini. kakak aku dan kawan dia tak habis-habis mengusya stiletto heel. pergh! gila tinggi, aku tengok kakak aku try aku pula rasa nak terjatuh. HAHA. 


stiletto high heels [imej dari SINI]


aku teringin juga nak pakai kasut berwarna menyerlah macam dalam gambar ni takpelah kalau tak tinggi pun. cuma aku ni tak reti nak menggayakan.


"kau takyahlah pakai kasut tinggi, kau tu dah tinggi,"


mak dan ayah aku selalu cakap macam ni setiap kali aku beli kasut. memang betul pun, kalau aku beli kasut tinggi aku sendiri taktahu bila nak pakai. lepas tu kasut tu aku simpan bertahun-tahun dalam rak. sampai satu masa kasut tersebut jadi milik orang lain yang lebih berminat nak pakai dari aku. mak akulah terutamanya.


jadi sekarang aku lebih gemar beli dan pakai kasut yang flat je lagipun senang nak pakai untuk ke kelas. kaki aku pun tak sakit pakai kasut tu. 




ingat kasut flat
tak boleh nak bergaya ke?

Ulasan

ftrhd berkata…
pakai ar high heel.. nampak menyerlah skit hihihi...
Zazachan berkata…
@Fitrihadi wow! confirm jatuh tergolek2 nanti.huhu
Tanpa Nama berkata…
pmpn mmg suka high heel..sbb nak nampak tinggi......hahahaha...jeles ngn lelaki tinggi la tewwwwwwwwwwww.....=p
Zazachan berkata…
@soooooour ala, kang pendek sangat laki lak segan nak kuar dgn pmpuan tu.huhu
najwa's berkata…
hehe yang penting kasut tu sedap, lembut je tapak, i loike~ ;p
Zazachan berkata…
@najwa's betul2.. dan tak menyakitkan.hehe
kei berkata…
haha teringat plak beli kasut ngan ko xD
Zazachan berkata…
@kei haha.. kasut yg ko duk usya lama tu eh..
jijie berkata…
erk.. siot jek. mengutuk aku nampak... ceh.. haha
Zazachan berkata…
@jijie haha..lambatlah!
FathAqilah berkata…
pakai heels slalu bole sebabkan osteoporosis..if im not mistaken. =)
Zazachan berkata…
@fath aqilah yup kalau tak silap sy juga.

Catatan popular daripada blog ini

Bila Si Dia Lupa Tarikh Penting.

Bila Lelaki Kaya Bertemu Perempuan Miskin atau Sederhana.

Gemuk Atau Kurus, Mana Yang Jadi Pilihan?