berani kerana benar, boleh guna lagi ke?

Salam 'alaik..
kepanasan malam ni terasa sampaikan mataku tak boleh nak lelap langsung! disebabkan itu aku dan adikku sibuk (sibuklah sangat) berbincang hal-hal negara. HAHA. bukan negara sangatlah hanya berbincang pasal masalah yang beliau hadapi di U beliau. nak cakap lebih-lebih tak boleh pulak sebab aku bukan sape-sape pun yang nak masuk campur dalam hal yang takde kaitan langsung denganku.


mencari setiap sudut butir-butir dan maklumat-maklumat yang boleh dijadikan point yang amat kuat untuk membidas tuduhan tak berasas seorang penuduh. WOW! dah macam csi. aku suka betul nak main-main macam csi ni. HAHA. apa taknya, patutkah seseorang yang hanya akan online di rumah di tuduh sebagai hacker? sempat pulak nak hack facebook orang lain kat cyber cafe contohnya. oh, tapi bukan itu yang kami siasat. ada lebih besar dari itu.


ihsan google image




"takpelah, sabar jelah. terima jelah apa yang diorang nak tuduh-tuduh ni. kebenaran akhirnya akan datang jugak tak kisahlah lambat ke cepat. istilah berani kerana benar seolah-olah dah tak boleh digunapakai sebab sekarang orang yang memalsukan fakta lebih berani dari orang yang berkata benar. dunia sekarang mana boleh kira,"




itu sahaja yang mampu dikata oleh adik aku. bagus jugak dia takyah masuk campur hal-hal macam tu bukan dia dapat apa-apapun nanti. hanya mereka-mereka yang berfikir seperti seorang kanak-kanak yang belum mumayiz saja yang akan melakukan tuduhan-tuduhan dengan bukti yang sangat tidak kukuh atau bukti yang tak berasas. 




budak-budak zaman 
sekarang nakkan publisiti je lah kot 

Ulasan

HEROICzero berkata…
alah. cakap orang. ke mana sangat kalau kita sibuk nak fikir.

biarkan.


=)
ZAIDAHTUL AKMAL berkata…
Berkatalah benar walaupun pahit...
Zazachan berkata…
heroiczero: memang taktahu lah nak kata apa sbb bukan aku yg kena. actually post ni ada kesinambungan dgn post unikl-blogger yg terbaru.


zyash: kullulhaq walaukana murran. lama dah tak pakai peribahasa ni..
HEROICzero berkata…
aiseh. aku x aktif duh kat sana. banyak muka2 familiar. keh3x
Zazachan berkata…
ada muka familiar le bagus. tak gitu? huhu
Tanpa Nama berkata…
relx suda......
Zazachan berkata…
sape yg tak relax?

Catatan popular daripada blog ini

Bila Si Dia Lupa Tarikh Penting.

Bila Lelaki Kaya Bertemu Perempuan Miskin atau Sederhana.

Gemuk Atau Kurus, Mana Yang Jadi Pilihan?