new bloglist
new home new bloglist new bloglist

25 April, 2011

Home » » aku benci..

aku benci..

BENCI..
perlu ke perasaan ini kalau kita marah kat seseorang? sejauh mana perasaan ini boleh menyelesaikan masalah kita? dan apa sebenarnya yang dimaksudkan dengan BENCI kalau perasaan ini senang-senang dilemparkan kepada orang lain? murah sangatkah perasaan kita sampai sesuka hati memberi perasaan walaupun BENCI sekalipun, sayang apatah lagi. dan bagaimana pula dengan sabar yang lama terpendam? 


"dia tak sengaja buat macam tu, sabar je lah. takkanlah sebab masalah remeh pun nak benci orang,"


tapi, setelah sekian lama melupakan ianya berulang kembali? sebanyak seribu lapan ratus lapan puluh lapan kali berlaku. kenapa? tak pernah mengaku kesalahan atau tak pernah ambil tahu dengan teguran orang? 

bila sesuatu buruk berlaku, baru nak menyesal? atau takkan dan tak pernah nak menyesal langsung? sebab tak pernah fikir semuanya berpunca darinya. kenapa? ego atau terlebih fikir diri adalah seorang yang bagus dan sempurna. mungkin. 


humans are not perfect

6 virus attack:

Kazen berkata...

haha ko marah kat sape nie? ak ke? ermm

cik zaza berkata...

@Kazen bukanlah..nak marah ko pun buat apa..huhu..

LindaRahim berkata...

BENCI kat saya ke?

cik zaza berkata...

@LindaRahim mane ada benci kt awk..huhu..biasalah kalo otak dah stress pastu ada masalah perasaan lagi entri2 mcm ni jd pilihan kt blog..sobbss

sakinah rahim berkata...

benci bole jad syg...

cik zaza berkata...

@sakinah rahim kalo dari sayang jadi benci macam mana pulak?huhu