sape nak duduk serumah dengan aku? angkat tangan!

Salam..


"mak, nak beli apa lagi ni?"


kesibukan aku selepas dapat mesej dari housemate. dia suruh bawa barang-barang dapur dari rumah. ok lah tu saving sikit duit kami. yelah, dah kena duduk bertiga je lepas ni kan. rasa macam nak bawa macam-macam je. nak bawa heater walaupun kat rumah sewa dah ada heater tuan rumah. nak bawa oven, boleh buat kuih ataupun kek nanti. HAHA.


memang saving habislah kami jawabnya. separuh dari duit elaun mara kami khas untuk membayar sewa dan semua yang berkaitan dengan rumah. bil air, bil letrik, bil streamyx. aduhai.. separuh lagi belanja sebulan. makan saja. ok, jangan mimpi lah kau nak shopping aza oii.. terpaksalah tahan diri buat masa ni. 


hari ni kat facebook kami dok kecoh pasal nak register subjek. kalau boleh nak sama dengan geng-geng yang lain senang sikit nak study sama-sama. lagipun kami memang mempraktikkan study dalam kumpulan ataupun study group dari sem pertama lagi. terutamanya subjek membaca macam biology memang kena study dengan diorang lah. cipta segala term baru yang boleh mengingatkan kami dengan topik yang dibincangkan. HAHA. kadang-kadang tu kelakar juga term yang diorang reka. entahapehape. sebab tu agaknya boleh ingat sampai sekarang.


15 Jan. wahh! memang tak sabar tunggu tarikh itu. sekian lama kami menunggu. bermandi manda di wonderland! sepatutnya kami merancang nak pergi lepas final exam sem lepas tapi masa tu semua dah pokai pastu ada yang tak sabar nak balik lagi terpaksalah tunda sampai tahun ni. lagipun kami ada voucher untuk dapat separuh harga. beli semata-mata nak bercuti lepas final. HAHA. tak boleh belah masing-masing.


ada tak antara korang yang sekarang duduk kat melaka, area alor gajah yang tengah cari rumah sewa? erm.. aku nak ajak duduk dengan aku ni. kurang sikit nak bayar sewa rumah. huhu. opss! tapi untuk perempuan saja ok. rumah kami di tower 1, beverly hills, a'famosa, alor gajah melaka. siapa yang berminat sila emelkan ke zazakuchomel@yahoo.com. A.S.A.P.

Ulasan

hans berkata…
hohoho
Alor Gajah sewa rumah xmahal kan?
murah jer dlu ku sewa

P/S : Hidup Nih Tak Habis - Habis Dengan Macam - Macam Isu
Lunia berkata…
alaa.. kenapa laa jauh sgt rumah sewa nye. saya pn tnga carik bilik sewa nie tpi kt kl laa >.<
Arizakiah berkata…
Salam kenal....

Masak sendiri save budget...
Zazachan berkata…
@hanstakde lah mahal sgt..tp aku dok condo agak sakit jugak nk byr nye..huhu
Zazachan berkata…
@azureEn aduh..knp bukan kat melaka?huhu
Zazachan berkata…
@Arizakiah salam knl jugak.. x)
a'ah save jgk la..
miCoS!! berkata…
aku nak..
dh penat dah angkt tngan nie...
huhu
Zazachan berkata…
@miCoS!! ko seyes ke weyh?huhu

Catatan popular daripada blog ini

Bila Si Dia Lupa Tarikh Penting.

Bila Lelaki Kaya Bertemu Perempuan Miskin atau Sederhana.

Gemuk Atau Kurus, Mana Yang Jadi Pilihan?