dah setel satu problem, problem lain pulak timbul...

Salam...
baru saja balik dari kelas. hari ni kelas tak banyak pun sebab ada lagi kelas yang tak mula lagi terutamanya lab lah. tutorial pun sama. so, yang dah start lecture je. tu pun berposak nak bangun awal pagi tadi sebab aku ada kelas pagi pukul 8. first day untuk minggu ni ada kelas pagi. HAHA. selalu bangun lambat sikit lah. 

lepas kelas QA & QC in bioprocess tadi semua keluar dah macam langau. miung-miung je semua. bukan sebab tak paham penerangan lecturer course tu. cuma ada masalah timbul bila ada yang dok cakap pasal nak tukar time table. aduhai.. ok lah tu time table yang sedia ada. mula-mula solve jugak problem ni sebab orang yang ada clash dengan time table kitorang tak jadi ambik subjek yang kami clash tu. tapi timbul masalah lain pulak bila lecturer subjek yang dah ok dalam time table kami kata nak tukar hari tutorial sebab dia nak ambik kelas kami. dalam jadual kami kelas dengan lecturer lain. lagipun memang patut pun dia nak ambik sebab dia ajar kami lecture dan dia suka sambung lecture dia masa tutorial. kalau dok bincang dengan coursemate aku ok dah boleh setel dah. tapi tu lah kitorang kena gabung dengan course lain tu yang jadi problem tu. nak anjakkan sikit ke depan section ni ada kelas. ke belakang sikit kami pulak yang ada kelas. hish! pening.. pening.. so sekarang problem ni kena hold dulu sambung esok baru pikir.

susah betul bila dah tak ambik subjek yang sama sem ni. macam-macam kena consider. buat masa ni orang tu ada kelas, buat masa tu orang ni pulak ada kelas. kadang-kadang tu sampai terpaksa drop subjek tu sebab kelas clash dengan kelas lain takpun sebab section lain yang ada clash. takkan lah sebab kita sorang orang lain pulak tak boleh ambik kan? bila pikir-pikir balik aku macam akan extend satu sem je nanti bila tengok keadaan kelas student ex-micet yang banyak clash. takpelah extend satu sem, grad masih boleh sama-sama dengan member aku. bak kata academic advisor aku,


ambik subjek dan jumlah jam kredit ikut kemampuan awak dan capai target awak. jangan ambik subjek tu sebab nak habis cepat dan asal pass je.

memang kata-kata tu buat aku sedar. sem-sem sebelum ni aku main ambik je subjek yang di-offer tak kisah lah banyak ke tak. pastu result keluar macam tu je. pass memang lah pass tapi takdelah memuaskan padahal aku rasa aku boleh dapat better dari tu. dah separuh pengajian baru nak sedar. haish!

minggu ni memang banyak topik-topik
pasal belajar dalam blog ni,
harap maaf ye kawan-kawan.
huhu

Ulasan

AzrulNizam berkata…
btol..msuk total jam kedit jgn la smapi 21 .. kalo x bleh 'angkat'
XD

pas tu tetibe ada tutor.. xtaw mcm mne nak bhgi mase.. LOL
Zazachan berkata…
@TuN-eJaM tu lah..boleh jd zombie aku lepas tu..huhu
Ferfarfer berkata…
hai angkasawan ;p
kucokelat berkata…
tuhan menguji... xkan berhenti. hehe

Catatan popular daripada blog ini

Bila Si Dia Lupa Tarikh Penting.

Bila Lelaki Kaya Bertemu Perempuan Miskin atau Sederhana.

Gemuk Atau Kurus, Mana Yang Jadi Pilihan?