new bloglist
new home new bloglist new bloglist

02 Disember, 2010

Home » » sejukkkk...xtahan aku..

sejukkkk...xtahan aku..


gambar ketika aku ke genting tahun lepas..huh!korang tengok gambar pun korang pasti dapat agak aku la orang yang paling kesejukan kat situ..muka dah pucat habis!..yang lain nampak steady je..memang sejuk kot..tebal mana pun korang pakai sejuknya tetap terasa..tapi aku rasa yang ni tak cukup tebal lagi kot..huhu..
aku bersyukur sangat aku tak study oversea..(sekarang baru nak bersyukur..huhu)..aku tak dapat bayangkan kalau musim sejuk..kompem aku tak boleh hidup..sejuk sampai ke tulang!huhu..
kat malaysia nye sejuk pun aku tak tahan ni pulak nak gi luar negara..aduhaii...asal sejuk sikit mula la menggigil sampai terketar-ketar mulut dan gigi..pastu tak lama lepas tu dalam beberapa jam je la..kaki dan tangan mula kekejangan..huhu..teruk betul kesejukan yang aku alami..semeseme(selsema) tu takyah cakap la..berjejeh-jejeh..euuww...tapi peliknya kalau kata lepas tu aku demam tu takde pulak..alhamdulillah..

"waaahhh!!best nye salji dah turun.."


lepas raksasa bagitahu aku salji dah turun kat russia..lama dah pun turun..sebenarnya aku tanya raksasa kat sana tak hujan ke?hehe..memang best la soalan aku tu..dah dia tanya aku kat malaysia hujan ke tak..aku tanya la dia balik..korang tahu dia jawab apa?

"hujan..tapi tak lebat..renyai-renyai je..pastu belum sempat sampai bawah dah beku dah..jadilah salji!..ada ke tanya hujan ke tak..mesti la tak hujan!.."


kena balik..padan muka aku..alahai raksasa nak gurau sikit-sikit je pun..bukan selalu saya tanya soalan bodoh kat awak..hehe..

"bukan tak tahan sejuk ke?tak payah la berangan..orang kat sini sampai terasa taknak keluar dah sebab sejuk sangat..huhu.."


huh!kata-kata melemahkan semangat..tapi betul jugak aku ni memang kuat berangan..tak tahan sejuk tapi berangan nak main salji bagai..aduhaii..takpe la raksasa nanti kita honeymoon kat genting je la..(tiba-tiba gatal!..hoho)..nak buat macam mana dah tu je setakat ni kesejukan yang aku agak boleh tahan walaupun muka pucat macam hantu lepas tu..huhu..


p/s takyah la honeymoon kat tempat sejuk habis cerita...