new bloglist
new home new bloglist new bloglist

08 November, 2010

Home » » i'm sorry...

i'm sorry...

kadang-kadang kita bukan nak sakitkan hati orang tapi perlakuan kita yang buat mereka sakit hati..
kita tak perasan pun..dan taktahu pun apa sebenarnya yang kita dah buat..
puas kita fikir untuk cari kesalahan kita..
sampai satu masa, kita ingat balik semua benda yang kita dah buat..
kita assume macam-macam...

"oh, mungkin dia tak suka aku buat camni,"
"mungkin aku salah sebab buat camtu,"
"menyesal aku cakap camtu, kalau tak takde jadi camni,"

tapi kata-kata tu tak semestinya buat kita terus minta maaf..
sebab masih ada rasa ego dalam diri kita..
dan masih bingung dengan keadaan..

"betul ke salah aku?"
"aku hanya bagitahu apa yang aku rasa,"
"dia tak suka tindakan aku ke?"
"salah ke aku buat camtu?"
"dia tak paham ke kenapa aku buat camtu?"

bertubi-tubi persoalan keluar dari kotak fikiran kita..
tapi perkataan yang terakhir keluar dari fikiran..

"rasa bersalah buat camtu,"
"i shouldn't tell you,"
"aku tak seharusnya ada perasaan camtu dari awal lagi,"
"i feel guilty,"

but..

"is it a crime doing such thing?"

masih taknak mengaku salah..
masih mempertahankan diri..
masih ego..
walaupun kadang-kadang memang salah kita..
tapi bagi yang mengerti..
akan terus memaafkan dan membaiki kesalahan..
bagi menjaga hati kita..
walaupun kita sebenarnya yang bersalah...

i'm sorry dear...

flikr image

p/s sekarang sedang aktif ber-tumblr.haih!bila nak study ni...


0 virus attack: