new bloglist
new home new bloglist new bloglist

27 November, 2010

Home » » i love my parents...

i love my parents...

Salam readers..
untuk hari yang ketiga 30 days letter challenge...
day 3: letter to your parents


ok, ready untuk ber-touching touching..tarik nafas dalam-dalam...hembus pelan pelan.fuhh!


dear mama dan papa,

saje nak panggil panggilan manja..hehe,,
maafkan segala kesalahan dan kenakalan yang aja penah buat dari kecil sampai ke besar..
aja tahu masa kecik dulu aja anak mak dan ayah yang paling nakal..
setiap kali main dengan budak-budak kat kampung mesti ada je yang buat mak dan ayah risau..
dengan jatuh pokok la, jatuh kerusi la..patah kaki, patah tangan...banyak la lagi benda yang merisaukan mak dan ayah..sampai peristiwa-peristiwa tu membuatkan mak dan ayah berat hati nak lepaskan aja keluar rumah..terpaksa lah aja main dengan dak adik..
main dengan dak adik pun kena marah..huhu..
yela, sebab aja memang suka sangat cari gaduh dengan budak kecik tu..
barang-barang dia barang aja jugak, tapi barang aja barang aja sorang je..hehe..
aja masih ingat lagi (macam mana nak lupa pun..huhu..) masa aja kena tale (pukul) dengan ayah..masa tu kita tinggal kat terengganu..aja baru 4 tahun lebih..
aja tak buat apa pun (taknak ngaku salah lagi..hehe)..aja kacau dak adik tengah melukis je..dah dia lukis buruk, aja amek la pen yang dia guna tu..pastu tibe-tibe nak nangis kuat-kuat pulak...
pastu ayah yang masa tu tengah stress dengar adik nangis mula-mula tegur aja sekali...
pastu aja buat lagi..ayah tegur buat kali kedua..masa tu kan aja kecik lagi..dengar ayah tegur camtu je lagi aja buat..huhu..untuk kali ketiga..memang kena la..
aja diangkat lalu dibaling dari dapur ke pintu depan...
budak kecik mana tahu apa-apa dah kena macam tu nangis je la..
bila ingat balik peristiwa tu buat aja terpikir..memang aja anak mak dan ayah yang paling nakal..
banyak merisaukan mak dan ayah (eh, bukan dah cakap ke tadi?)..
kadang-kadang apa yang aja nak buat mesti mak tak bagi..tapi ayah selalu je bagi..hehe
mak risau, takut aja tak boleh buat benda tu sebab tu la mak tak bagi..aja tahu..
kalau nak keluar dengan kawan-kawan pun mesti mak tak bagi jugak..sampai ke besar..
aja tahu mak takut jadi benda-benda buruk kat aja..lagipun aja kan perempuan..
aja tahu bahaya-bahaya macam tu sebab tu la aja dari kecik (takde la kecik sangat) sampai sekarang malas nak keluar rumah..huhu..
banyak pulak benda nak cakap kat mak dan ayah ni..takpe la, yang lain-lain nanti aja cakap kat mak dan ayah face to face k..
yang paling penting untuk surat cinta ni, aja nak mak dan ayah tahu bahawa aja sayang sangat mak dan ayah..
takde apa yang boleh gantikan mak dan ayah aja kat dunia ni..
aja harap mak dan ayah sentiasa sihat walaupun aja takde kat rumah..

ayah jangan merokok sangat...nanti senang kena serang penyakit..
mak pulak jangan minum caffein banyak sangat..walaupun aja pun suka..huhu..
tapi tak boleh tak boleh..nanti badan lemah-lemah macam aja kena kat matrik dulu..

sampai sini je la mak, ayah..touching pulak cakap panjang-panjang..huhu
i love u mama and papa...


love,