cosplay...

Salam readers..


korang penah dengar tak movie akihabara@deep?cerita jepun yang mengisahkan tempat iaitu akihabara yang mana tempat tersebut dipenuhi dengan peminat kipas susah mati anime, manga, video games dan sebagainya..golongan ini juga dipanggil otaku..walaupun begitu ada jugak orang yang tak suka akan golongan otaku ni..apa yang mereka buat?mereka akan membuli..membuli..dan membuli otaku-otaku kat situ..
aku penah tengok akihabara@deep versi drama..lepas matrik cuti pun macam panjang je, pinjam le cd kawan aku..ehehe..lagipun masa tu aku nak sangat tengok sebab ada ikuta toma..takde la minat sangat dia tu kalau nak dibandingkan dengan yamapi..tapi boleh lah lepas tengok hana kimi..huhu..


(ihsan google imej)




kenapa aku nak cerita pasal akihabar@deep?
sebenarnya cerita ni mengingatkan aku dengan trend rakyat jepun yang mengadakan cosplay pada hari jumaat..(dulu aku dengar hari jumaat tapi taktahu la betul ke tak.huhu..)sekarang dah banyak tempat buat macam ni..kat malaysia pun ada..cosplay atau singkatan bagi 'costume play' merupakan kegilaan bagi rakyat jepun memakai costume anime feveret mereka dengan gaya yang tersendiri..ada jugak yang berpakaian seperti penyanyi contohnya an-cafe yang ada trend sendiri..(aku suka tengok video klip an-cafe sebab ada bou..kawaii..tapi dia bukan perempuan k..sekarang bou dah takde dalam kumpulan tu..sedih..)..tak kisah la mereka nak ikut sape tapi mesti nampak menarik dan lain dari pemakaian harian mereka..


kakashi sensei..(ihsan google imej)




kadang-kadang pada hari mereka ber-cosplay, mereka juga ada mengadakan pertandingan-pertandingan yang berkaitan..bukan pertandingan sukaneka seperti lari dalam guni yang aku maksudkan..tapi pertandingan seperti main video game..or apa-apa la yang berkaitan..contoh lain..





cosplay yang diadakan di los angeles..mereka ber-cosplay seperti watak dalam anime ouran high school host club..huh!aku suka tengok cerita tu!..


yang pastinya mereka ber-cosplay seperti anime jepun kebanyakannya..walaupun di malaysia watak kartun jepun juga jadi pilihan..cuba bayangkan kartun-kartun tempatan ditiru pemakaian mereka..kalau upin dan ipin mungkin ok lagi aku tengok..penah je budak-budak kecik bergambar dan berpakaian seperti upin dan ipin..tapi kalau watak-watak seperti kartun kampung boy tu?camno eh?


(ihsan google imej)


aduh..duh..takkan nak berlenging je kan..balik jap gi terus depan budak-budak ni semata mata nak ber-cosplay bagai..huhu..




p/s tak payah la nak tiru-tiru..jadi diri sendiri sudah..






Ulasan

kei berkata…
hahaha like2 entry nie...
teringat kenangan kat matrik lorh...
xD
Zazachan berkata…
@kei hehe. memang aku tulis bnde alah ni lepas tgk cd2 ko pun..lala

Catatan popular daripada blog ini

Bila Si Dia Lupa Tarikh Penting.

Bila Lelaki Kaya Bertemu Perempuan Miskin atau Sederhana.

Gemuk Atau Kurus, Mana Yang Jadi Pilihan?