new bloglist
new home new bloglist new bloglist

17 November, 2010

Home » BUBU dapat adik…

BUBU dapat adik…

Assalamualaikum w.b.t.

tak update lagi blog untuk hari ni..kononnya busy la raya kan..padahal takde pun..busy dengan kucing mungkin..nak cerita kat korang pasal kucing la ni..

petang tadi aku temankan kakak aku ambik kawan dia kat batu berendam..masa on da way kami nak menuju ke rumah makcik kawan kakak aku kami ternampak seekor anak kucing yang sedang terkedek-kedek melintas jalan..dah la kereta masa tu banyak..dalam blacky kakak aku jadi bising bila tengok anak kucing tu nyaris-nyaris kena langgar dengan kereta..dah memang dekat dengan tayar dah..semua tak tentu arah tengok kucing malang tu..

 

motherloves-monkey

ok, bayangkan je yang melintas tu anak kucing..huhu..(google image)

 

kakak aku terus berhenti kereta kat tepi jalan..aku keluar kereta niat nak selamatkan kucing tu..sebelum dapat melintas dan angkat kucing tu aku tengok kucing tu dah tak bergerak kat atas jalan..duk kecikkan badan sebab takut..nasib baik kereta-kereta yang banyak takde yang langgar atau terlanggar..kalau tak memang nangis aku kat tepi jalan..aku tengok kereta tak takde baru aku cepat-cepat angkat kucing tu bawa ke tepi..mula-mula nak tinggalkan je kat tepi jalan..tapi aku pikir..kalau aku letak tepi jalan camne la nasibnya nanti..aku tercari-cari jugak mana tahu ada kucing lain yang ada dekat-dekat situ..atau mungkin ibu dia..memang takde kucing pun kat sekitar tu..kakak aku pun bagi kata putus nak bawa balik je..bersyukur sangat la aku masa tu..sebab kakak aku paham apa yang aku pikir..

sampai je kat rumah, aku terus buatkan kucing tu susu..sebab kucing tu nampak lapar..memang pun..kesian aku tengok..tapi bila aku letakkan kat dalam sangkar kucing tu senyap dan terus lena..uish, penat kot..tak tahu la aku perjalanan hidup si kecil ni sebelum aku jumpa..tapi masa tengok nyaris-nyaris nak kena langgar tadi aku dapat bayangkan life dia mesti mencabar..kau beruntung la BUBU..

hurm..kali ni aku dah ada dua ekor kucing untuk dijaga..aku harap takde lagi yang tambah..huhu..tapi kalau bertambah jugak, rezeki la tu..aku rasa aku nak namakan kucing kecik ni MIYU..comelnye nama tu..huhu..aku ambik nama jepun maksudnya beautiful moon..hehe..

 

Cute_Cat1

warna bulu MIYU camni la..(google image)

 

baru aku perasan..aku asyik buat entri pasal kucing je kan..huhu..nampak sangat takde idea..anyway, thanks for reading.. ja ne…

 

 

A72EAF3F37D08A47132BA25E5909930D