new bloglist
new home new bloglist new bloglist

18 Oktober, 2010

Home » » permata di celahan kaca

permata di celahan kaca

salam..
dah dua hari aku tak online terase macam dah berminggu..huhu..kerinduan pada bloggie ni..dua hari ni sebenarnya aku pegi kursus kawen..waahhh!!dah boleh kawen dah aku ni..hehe..physically memang dah boleh kawen tapi hakikatnye rohaniah aku belum bersedia lagi..kalau ikutkan hati nak je suruh raksasa masuk minang..sebelum ni laa..tapi lepas berkursus..mungkin lama lagi aku akan melangkah ke alam tersebut..

kawen, ada duit kawen je la pe susah..tapi bagi aku bukan senang nak memdirikan rumah tangga..sebab perkahwinan bukan mainan..korang bukan nak kawen untuk dua tiga hari je..tapi untuk akhir hayat, insyaAllah..korang mesti nak berkekalan dengan pasangan kan..takkan la nak kawen cerai..betul tak?


"Perkara halal yang paling dibenci oleh Allah adalah penceraian"


sebab tu perkahwinan bukan mudah.keserasian mesti ada dalam sebuah hubungan, dan bukan mudah untuk mendapatkan pasangan yang serasi dengan kite..seperti mencari permata di celahan kaca...


Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu


p/s perubahan perlu sebelum mendirikan masjid..