nak buka elearning ke facebook?

Bagi aku beberapa ari aku tak menghadap mr.blog aku melalui ari-ari yang agak sukar..mungkin..terutamanya untuk student macam aku..pegi kelas dah tentu la ari-ari kan, rumah sewa pulak jauh dan memerlukan kenderaan untuk sampai ke kelas..ari-ari kena bangun pagi nak taknak kena jugak la pegi kelas pukul 7lebih kononnya kelas aku pukul 8 walaupun ari tu kelas aku start pukul 10..yela, aku hanya menumpang orang nak buat macam mana kan…balik dari kelas penat tak boleh nak kata apa..tapi masih gagah untuk online..kononnye nak buka elearning untuk download nota, tutorial mahupun lab manual tapi dalam masa yang sama jadikan facebook sebagai sampingan..naahhh!!!...sampingan konon..lama-lama facebook sesawang utama elearning jadi sampingan..huhu..

Jadi, bagi memudahkan aku menahan diri dari terus lalai dengan social network seperti facebook aku ambil keputusan untuk deactivate sementara akaun facebook aku..kenapa?aku rasa dah tiba masanya aku aku fokus penuh dengan study aku..bukan selama ni aku tak fokus tapi kurang la..dan tu pun berpunca daripada aku sendiri yang tak reti nak tahan dan ikut semua rules yang aku buat sendiri..mungkin dengan sekatan macam ni aku boleh terus lupakan pasal sesawang tu..takpe, kawan-kawan boleh kontek kemudian..study lagi penting..untuk masa depan aku..lagipun bukannya aku tutup terus akaun facebook ni..deactivate je, bila aku rase aku nak buka balik nanti aku buka la..mungkin lama lagi…lagipun aku bukan aktif pun facebook ni..walaupun aku sendiri tak tahu macam mana friendlist aku ada sampai 1000++..bukan nak kata apa, diorang yang jadi add aku ni macam tak ramah je..ke aku yang tak ramah aku pun tak berapa pasti..mungkin aku kot yang tak pandai nak balas komen-komen diorang..erm…

Facebook jugak banyak buat aku sedih?erm..ye, kadang-kadang tu terase memang ada pun..tengok status orang yang menyayat hati..sebak rase..tapi lagi sedih kalau komen kita takde orang yang balas atau tuan punya status tu tak balas or tak mention pasal kite..yela….aku tau aku bukan sape-sape dalam hidup diorang..takpe la, tak balas pun takpe la..tachink memang le ada..tapi biar je la..tak guna pun nak tachink tachink ni..bukan dapat apa-apa pun nak nak kalau orang tu tak tau..atau orang tu buat-buat tak perasan..yela, diorang komen orang yang diorang kenal je..aku diorang tak kenal so taknak komen..so, kalau tak kenal kenapa add aku?ermm??nak banyakkan friendlist je ke..haish!..


“buat apa simpan kenangan kalau kenangan tu menyakitkan?”


Aku tak kisah walau kenangan aku tu menyedihkan, menyakitkan mahupun menyentap perasaan aku, aku masih nak simpan elok-elok..sebab disebalik kesedihan ada saat-saat manisnya kan..aku sanggup simpan yang manis walaupun dalam masa yang sama aku menyimpan sekali yang pahit..dan walaupun yang pahit lebih banyak dari yang manis..
Selama aku berfesbuk, aku jarang buat status-status tachink kat sape-sape..kalau ada pun mungkin aku hide status tu dan hanya beberapa orang saje yang boleh tengok status aku tu..buat apa nak kecoh-kecohkan kesedihan kat orang lain kan..bagi aku orang lain takkan nak ambil tau pasal kesedihan kita melainkan orang yang rapat dengan kita..tapi kadang-kadang orang yang kita harapkan pun takde masa kita sedih..tu lagi sedih!huhu…
Ya, ya..aku banyak buat entri yang tachink sekarang ni..yang penting aku tak emo macam entri sebelum-sebelum..huhu..mesti la tengah tachink kalau tak buang masa je nak buat entri macam ni..kadang-kadang sukar bagi kita luahkan sesuatu melalui kata-kata tapi mudah untuk luahkan melalui penulisan..aku rase, tu la aku..aku tak banyak bercakap tapi aku lebih suka luahkan sesuatu melalui penulisan..sebab tu aku sayang sangat dengan blog aku..mungkin ada yang tak suka aku banyak buat entri berkaitan dengan hidup aku atau lebih kepada personal..tapi aku suka kalau korang komen sebab dalam masa yang aku dapat semangat semula atau terima apa-apa nasihat daripada korang..tapi kalau tak sudi takpe..huhu..
Wahh!!sangat sedih pulak rase entri ni..aku dah mula rase semangat semula bila dah luahkan kat sini..bagi yang sudi membaca, thanks a lot!walaupun entri ni tak seberapa…huhu..
Ok, dah rase ngantok..baru habis kelas sebenarnya ni..kelas pertama di minggu yang pertama dan pertama kali untuk sem ni pada waktu malam..erm…


p/s aku dah sampai bulan dah aritu..tapi tak lama sebab aku lebih suka duk kat bumi..hehe









Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bila Si Dia Lupa Tarikh Penting.

Bila Lelaki Kaya Bertemu Perempuan Miskin atau Sederhana.

Gemuk Atau Kurus, Mana Yang Jadi Pilihan?