jangan pilih calon macam ni!

Game wedding dash jadi penemanku..aduyai!tengah sedih macam ni pulak nak main game pasal kawen-kawen ni..huhu..pastu kat tv pulak kedengaran dialog dalam cite janda meletup..


“kami nak kawen!”


Aku teringat pulak kat jijie yang dah lama cakap dengan aku nak kawen tapi takde calon je..haish!nak buat camne kan yang nak kawen takde orang masuk meminang, yang taknak kawen pulak ada orang yang nak masuk meminang…camtu la, kalau kita taknak benda tu ada je yang nak bagi tapi kalau kita nak sangat mesti tak dapat..huhu..
Tapi tu belum dasyat lagi..aku teringat lirik lagu selena Gomez..


Right time wrong guy, right guy wrong time….


Mungkin tu yang terjadi kat jijie..bukan nak kata dia tak pandai memilih tapi memang setakat ni pakwe-pakwe dia sebelum ni aku tak suka..nak-nak yang suka sangat bagi masalah kat dia..yang demand tinggi kononnya dia adalah pilihan terbaik untuk dijadikan calon suami..helo!ingat hot sangat ke?!


“you kena jadi terbaik untuk menangi hati mama I,”

“you kena kena berubah jadi yang lebih baik, you sayang I kan?”

Bukan dia patut cakap macam ni?

“kita sama-sama berubah jadi yang lebih baik bukan bermakna sebelum ni kita tak baik tapi kita jadi lebih baik..ok,”


Kadang-kadang kalau kita nak bagi nasihat tu mesti kena, betul, jelas dan tepat..bukan main cakap je..nobody is perfect..so, bagi aku orang yang duk bagi nasihat suruh orang lain jadi baik tapi bukan sekali dengan dia sendiri adalah seorang yang pikir diri mereka bagus dan perfect!
Dan lagi satu, jadi terbaik untuk menangi hati mama kau?jadi, kau rase kau dah cukup baik dan dah dapat menangi hati keluarga perempuan tu ke?sepatutnya kau sama-sama menangi hati pihak perempuan jugak..bukan berat sebelah macam tu…


“mana patut I pilih?pilihan sendiri atau pilihan mama I?”


Nampak sangat kau tak yakin dengan hubungan kau dengan pasangan kau..kau duk cakap jadi terbaik pastu menangi hati mama kau tapi kau ungkapkan kata-kata macam tu..dan bila pasangan kau tawar hati dengan kau,kau kata macam ni pulak kat dia..


“jangan cepat mengalah..”


Aku bukan nak kata apa..tapi cuba mengingatkan korang..jangan cuba nak jadi hot!adakah korang nak bagitahu kat sini yang kau sedang digilai ramai orang?apa guna korang jumpa parents pasangan korang tu kalau niat dalam hati kau hanya sebab nak tunjuk korang seorang yang baik kemudian korang masih tak pasti apa yang korang dah buat???

Aku bukan nak kata sape-sape tapi kalau ada yang terase tu maafkan aku disegala keterlanjuran..sekadar ingin berkongsi pengalaman..
Tak semua yang kita buat adalah betul dan tak semua yang orang lain buat adalah salah..kita sama-sama berusaha untuk jadi yang lebih baik..sebab tiada siapa yang sempurna dan lari dari melakukan kesalahan…


p/s kita perlu lebih bersedia dari segi rohani dan jasmani untuk melangkah alam perkahwinan..tapi kalau jumpa orang macam kat atas aku rase baik tak payah..bagi aku pasangan korang tu bukan nak sangat dengan korang, dia hanya mementingkan diri dan pikir korang saje yang tergila-gilakan dia…







Ulasan

::..wAwA aPpLe..:: berkata…
hahah
bt0l!
laki cmni xgne simpan lme2..
wat girls jd d0wn je semata2 atas alasan k0n0n x sempurna d mata dia.
pi terjun sungai la oii!!!
::..wAwA aPpLe..:: berkata…
hahah
bt0l!
x gne simpan lme2 laki cmni
de je laki yg baik
kte je xjmp lg
ble dh jmp t br la kte tau laki yg dlu tu xgne pn kte simpan
wat kte jd d0wn je semata2 ats alasan sygkn dia
p terjun sungai la oii!!
sakina sakura berkata…
hahaha..ala2 ex aq doww..nyampah gler kan..haish..
Zazachan berkata…
@sakina sakura tau xpe..aku bgga ko dah clash dgn dia.. don't simply trust guys!!hoyeah!hehe

Catatan popular daripada blog ini

Bila Si Dia Lupa Tarikh Penting.

Bila Lelaki Kaya Bertemu Perempuan Miskin atau Sederhana.

Gemuk Atau Kurus, Mana Yang Jadi Pilihan?