first day untuk semester 3..

arini first day aku ke micet untuk sem 3..erk!aku dah jadi senior rupanya..biasala, first day mesti lambat disebabkan menunggu lif yang tak turun-turun dari pukul 8.30 hingga ke pukul 9..huhu~woi!korang main lif ke!?dah la pagi-pagi ni perut aku tak sedap..duk la mencangkung tepi lif tunggu lif buka dengan kak nadia..aduyai!lambat betul..aku dah lambat nak pegi kelas ni..

tepat pukul9 baru terbuka pintu lif..ramai pulak tu student uitm dalam lif tu..sebab bangunan ni memang menempatkan student perempuan uitm..huhu..tapi jangan le nak buat macam bangunan ko sendiri..aduyai!
ok, sampai je kat bawah tower 1 aku dan kak nadia bergegas ke kereta..lambat dah ni..jap gi tak pasal-pasal first day dah kena cop pelajar yang akan dibar..huhu~lebih kurang 9.15 baru aku sampai micet..terkocoh-kocoh aku naik tangga tingkat paling atas pulak tu..huhu~masuk je dalam lab komputer aku tengok tak ramai pun yang datang.tapi masa tu miss dah start dah la..aku je yang lambat..dan terase sikit la, dia briefing cakap pasal yang datang lambat ni..hilang terase tu bila dia kata kalau lambat 15minit tu takpe..tapi aku lambat 20 minit kot..huhu~lepas tu ada tutor safety pulak..huh!arini memang briefing je la, just lecture statistic je yang belajar sikit tadi..pastu lab tak start lagi minggu ni..tapi sok pegi jela, ada hal pulak dengan hems..huhu~

sebenarnya takde la penat sangat pun pegi kelas arini..penat menunggu kot..terlalu banyak gap nak buat macam mana..huhu~
tadi pukul 4 library dah tutup..baru nak study..eceeh!!semangat betul aku ni..bukan apa aku kan dah berazam nak jadi budak skema sem ni..so, mesti kena start dari sekarang!hehe..tapi apakan daya library taknak buka untuk aku..terpaksa la lepak kat depan library..masa tu aku dengan edaa qa yang sedang berusaha untuk membuka jadualnya..dalam masa yang sama aku tunggu aimi, ruhil dan mimi..


"pergh!lambat macam siput sedut da tenet ni!"

"sabar le..jap lagi keluar le jadual ko tu,"


tiba-tiba datang dua orang insan yang memang kami kenal..kerol dan faiza..


"uik, tanak singgah ke??"


baru diorang datang kat aku dan sue..ada la gosip-gosip sikit di petang hari..hehe~tak lama lepas tu baru mimi, ruhil dan aimi datang..tiba-tiba..


"weyh korang!jom makan cendol nak,"

"ok gak..aku pun tengah lapar ni.."

"haa...lepas tu aimi belanja pizza tau,"


seloroh kerol..tapi tak sangka pulak aimi betul-betul nak belanja kitorang pizza petang tadi..hoho~dah la baru lepas makan cendol dan pisang goreng pisang pastu sambung makan pizza pulak..wahhh!!!penuh!dah tak boleh masuk lagi..huhu~

kitorang balik rumah agak lambat disebabkan aku yang susah nak habiskan sepotong pizza!adeh!tak boleh masuk la..huhu~


moral of the story, jangan paksa orang yang dah kenyang makan..huhu~jap gi terkeluar balik aku tak tahu...








Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bila Si Dia Lupa Tarikh Penting.

Bila Lelaki Kaya Bertemu Perempuan Miskin atau Sederhana.

Gemuk Atau Kurus, Mana Yang Jadi Pilihan?