new bloglist
new home new bloglist new bloglist

29 Mei, 2010

Home » , » kAhWiN aWaL?dah sedia ke?..::o_O::..

kAhWiN aWaL?dah sedia ke?..::o_O::..



entri kali ni aku nak cakap pasal kawin.tiba-tiba je menggatal nak buat entri kawin,ni lepas pegi kenduri kawin jiran aku la ni.aku tengok ramai jugak kawan-kawan aku yang sebaya dah mendirikan rumah tangga.memang bagus kawin awal ni sebab dapat mengurangkan zina kerana dalam usia remaja sekarang ni cabaran begitu hebat untuk remaja mengawal nafsu mereka dari melakukan zina.
mungkin memang jodoh diorang kawin awal-awal kan.memandangkan malaysia sekarang ni banyak kes-kes yang berkaitan dengan pembuangan bayi, jadi mungkin cara yang terbaik untuk elakkan semua ni adalah kawin.
tapi pendapat peribadi aku sendiri, pikir la sebelum buat keputusan macam tu.sebab ni melibatkan masa depan.bersediakah kita untuk sehidup semati dengan pasangan kita?bersediakah kita menjalani hidup dengan tanggungjawab yang besar sebagai suami isteri?bagi yang lelaki, bersediakah korang nak bagi anak orang makan?mungkin perempuan tak kisah sangat bagi aku.tapi takkan korang nak digelar sebagai mak muda dan dalam masa yang sama rakan-rakan kita masih lagi bebas ke sana ke sini tanpa izin orang yang digelar suami.tapi benda ni kalau betul perancangannya memang takkan ada masalah.kita hanya merancang Allah S.W.T. yang menentukan..



p/s bila rasa-rasanya mr.raksasa nak masuk meminang?hihi~
http://www.smileycodes.info
mula menggatal dah!




0 virus attack: