new bloglist
new home new bloglist new bloglist

12 April, 2010

Home » » masalahmu masalahku jua??

masalahmu masalahku jua??

aku selalu sangat tersepit dengan masalah..
kalau masalah sendiri aku boleh la terima lagi..
tapi masalah yang melibatkan orang lain pulak yang menghantui hidup aku..
nak kata aku pandai selesaikan masalah tak jugak..
aku pandai handle?
lagi la tak..
tapi setiap kali orang ditimpa masalah mesti aku perasan..
aku pun tak tahu macam mane aku boleh perasan..
padahal bukan masalah aku pun..
mula-mula perasan pastu tegur..
tu yang masalah orang lain dah jadi sebahagian daripada aku..
lepas aku tegur orang tu mesti akan ngaku dan bagitau habis-habis masalah dia..
biasa la..
masalah yang menimpa selalunya dari awal memang salah sendiri..
tak boleh nak nafikan..
nak nyesal?
mungkin dah terlambat..
apa yang boleh selesaikan?
bertaubat aje la..
tu la jalan yang terbaik..
sebab kalau kita bertaubat dan berserah segalanya kepada Allah S.W.T. InsyaAllah,
Allah akan tunjukkan jalan yang betul...
tu lah cara yang terbaik...


video


tiba-tiba je teringat video ni..huhu~
tak tahu la kenapa..
ada kaitan ke dengan entri aku ek?
takpe la..
kita sama-sama tentukan ada kaitan ke tidak..
selamat menonton..

p/s manusia biasa tak lari dari melakukan kesalahan...
aku ingin mengingatkan diriku sendiri....

6 virus attack:

Matt berkata...

amin ya rabbal alamin..btw nice nasyid there, meaningful :)

NICK IRFAN berkata...

mne owner blog xde entry baru ker? bz ek?

nick berkata...

kalau nak kutuk orang ada lah entry baru dia.

Tanpa Nama berkata...

rasanya baru sekali dia mengutuk... tu pun dengan bukti. masih tidak puas hati kah?

zAzZa berkata...

dia tak puas hati sebab dia nk kne kutuk skali..hehe~

Tanpa Nama berkata...

haha...silap besar la nak try wat paiseh kat blog orang lain... sengal!