"cik zaza yang garang"



tajuk entri kali ni telah diungkap oleh sekumpulan student micet..
sebenarnya student micet yang aku maksudkan ni anak buah aku masa jadi fasi kem waja diri yang aku pegi minggu lepas..
tak tahu la macam mana boleh jadi fasi..
kebetulan pulak group yang aku dapat semua budak diploma so takde la teragak-agak sangat..

berbalik pada tajuk kita,

"cik zaza yang garang"

ahaha~
sebenarnya ungkapan ni disebut masa malam kebudayaan..
task group aku masa tu boria..
agaknya dah ketandusan idea diorang pun buat la pasal group diorang..
pasal ahli group tu dan ragam diorang..
tu yang terselit nama aku tu..
dan apa yang aku baca lirik boria diorang sebenarnya bukan

"cik zaza yang garang"

tapi "cik zaza yang tak garang"
cuma masa diorang perform tu tak dengar pulak perkataan "tak"..
diorang cuak kot..
apa taknya, diorang group pertama yang kena perform malam tu..
sebab tu kot aku terus dikatakan garang..
huhu~

lepas performance diorang, dah semua kawan-kawan aku gelakkan aku
dan tanya,

"eh, za ko garang ke dengan diorang??"

aku pun tanya balik,

"ko rase aku garang ke??"

sebab dah tak tahu nak cakap camne kn..
yang pasti soalan aku tu memang dijawab,


"kalo ko tak cakap memang nampak garang, sebab ko selalu buat muka serius kan"

memang aku tak dapat nafikan jawapan kawan aku tu..
sebab sebelum ni pun ramai jugak bagitau aku benda yang sama...
tak kisah pun..
yang pasti orang yang nampak aku garang tu adalah orang yang tak pernah mengenali aku..
memang tak boleh nak salahkan orang..
kata orang,
tak kenal maka tak cinta..

tapi aku biasa je..
kalau dah kenal boleh je bergurau dengan aku..
aku bukan singa pun..
huhu~
tapi dalaman aku memang macam singa..
hoho~

"tak padan yang kecik, ganas la ko ni"

 
ha...yang ni pun orang cakap gak..
partner silat aku...

so kalau nak nilai seseorang mesti kenal orang tu dulu k..
jangan nilai luaran saje..
tak semestinya luaran menunjukkan sepenuhnya sifat seseorang tu...


p/s rase macam nak buat contest sape yang
paling garang je..hehe~


Ulasan

Nazz@Purple berkata…
ye serius tak semesti nya garangkan..garang lak tak semestinya sombong lak kan..don't judge the book by it cover la bak kata org puteh kan..
jijie berkata…
ape motif ko letak gambar rugrats atas tu?haha
Matt berkata…
zaza dgn angelica mane lebey garang? huhu..
Zazachan berkata…
nazz@purple: btul tu..adakah kamu mengalami situasi yang sama seperti saya?huhu~

jijie: xtau nak letak gambar pe..google je td pastu nampak plak gambr rugrats..ape lg, letak je la..huhu~

matt: aku xde la garang cam angelica..huhu~tu dah tahap budak nakal dah tu...

Catatan popular daripada blog ini

Bila Si Dia Lupa Tarikh Penting.

Bila Lelaki Kaya Bertemu Perempuan Miskin atau Sederhana.

Gemuk Atau Kurus, Mana Yang Jadi Pilihan?