new bloglist
new home new bloglist new bloglist

28 Jun, 2010

Home » , » aku tanak jadi CiKgU!!!..::(-_-")::..

aku tanak jadi CiKgU!!!..::(-_-")::..

satu hari merasa jadi cikgu tadika..adoyai!sakit kepala aku..tekak pun dah kering dah ni dua tiga kali pegi minum air..budak-budak biase la..cakap sekali buat sekali, cakap dua tiga kali pun buat sekali gak..huhu~tapi lebih baik jaga budak-budak sekolah tadika daripada budak-budak yang dah besar..yang besar punya nakal lebih susah nak jaga daripada budak-budak kecik ni..huhu~

ketika keadaan kelas masih ok..


patut la mak aku punye suara yang pada asalnye lunak merdu macam aku,(perasan pulak.) dah jadi lantang dan kuat..wahh!boleh tahan jugak..kalau aku jadi cikgu tadika ada chance aku punye suara jadi lantang..haha..
terpaksa la tolong mak aku kat tadika arini sebab mak aku tinggal sorang.cikgu sorang lagi takde pulak.tak tahu la mane dia pegi,lupa nak tanya mak aku..huhu..tapi aku bukan la kena ajar diorang ke apa.aku datang hanya untuk tengok-tengok kan dan jaga budak-budak ni masa mak aku kat dapur..biase la sekolah tadika ni takde tukang masak..so kalau budak-budak ni rehat setiap makanan semua disediakan daripada hasil tangan mak aku dan cikgu sorang lagi..jimat kos, takde la nak upah tukang masak ke apa..gaji mak aku pun banyak..haha..kalau le betul-betul banyak..lala~
sebenarnya budak-budak ni tengah exam..tapi macam tak exam pulak..aku masuk je dalam sekolah ni, rase macam nak runtuh bangunan yang aku sedang pijak ni..adoyai!bergegar otak aku dengar suara diorang..huhu..aku duduk je, masing-masing datang kat aku..mak aku jerit kat diorang,

"duduk!!!!!"

berterebas diorang lari pegi tempat duduk masing-masing..sekali lagi bahasa kampung aku keluar..pastu mak aku pegi dapur, ada sorang budak permpuan datang kat aku..


"akak, nama kite humairah,"


aku senyum je..dalam hati aku berkata-kata..


'tak tanya pulak, takpe-takpe layankan aje,'


wahh!yang lain nampak aku senyum dan layan baek punya dengan budak perempuan tu mula la datang balik kat aku ramai-ramai..rimas aku..mak aku pulak dah ada kat dapur..tung tang tung tang aku dengar..apa yang mak aku buat pun aku tak tahu..aku kalau dah rimas-rimas ni mula la panas..nak kesian kat budak-budak ni pun tak jadi..pe lagi, dengan suara aku yang lunak ni aku start menjerit..


"ehem..ehem..duduk tempat masing-masing!!!!!!!"


terkeluar suara lantang aku..wahh!first time...haha..tak sangka pulak suara aku boleh jadi selantang itu..dan takde pulak suara-suara itik macam iklan kat TV tu..hehe..



aku nak suruh mak aku makan ni la..mane tahu lepas ni mak aku punye suara mendayu-dayu macam suara dato' siti nurhaliza..ke bergema macam memeningkan kepala??huhu..



p/s nasib baik aku pegi interview untuk jadi cikgu dulu gagal..kalau tak aku yang ari-ari kena makan dequadin ni..
http://www.smileycodes.info










0 virus attack: